Sebastiaan heette ons van harte welkom, inclusief de mogelijk nieuwe trainers Leroy en Erik. Die hadden zelf aangegeven om eens wat te willen doen voor de club en dan bij de jeugd dus waren ze uitgenodigd om een indruk te krijgen hoe alles zoal gaat. We begonnen met vragen te stellen over de eerste avond wat men zoal onthouden had. Hoe haal je een wiel uit de fiets, vinger omhoog, antwoord remmetje los en dan dat handel los maken. Maar nu het achterwiel, dat is wat ingewikkelder. Ook hier weer een goed antwoord, rem los, ketting voor en achter op de kleinste tandwielen, derailleur naar achteren trekken en dat handel los. Dat handel heet trouwens de Blocage niet meer vergeten hé. Nu er weer in, hoe doen we dat? Ook dit wisten ze nog, derailleur naar achteren trekken, de ketting op het kleinste tandwiel en als je het op de weg doet laat je de fiets zaken tot hij in het frame zit en de Blocage dicht. Als het wiel er in staat even kijken of de rem niet aanloopt. Dit moet wel maar was niet geoefend dat doen we dan een volgende keer. We stonden met ons oren te klapperen zoveel jullie nog wisten, chappo mannen. Eerst even wat drinken voor we met het kampioenschap beginnen. De spanning was van de gezichten af te lezen. Wie moet er het eerste beginnen, de oudste, de middelste of zal de jongste het eerste worden aangewezen of van oud naar jong of net andersom? Flip deed het eerst nog even voor en Lars werd door Sebastiaan als eerste aangewezen om te beginnen. We namen de tijd wel op maar dat was niet het belangrijkst. Het ging puur om de juiste manier. Nordin zette een mooie tijd neer en wat hij liet zien was niet verkeerd. Ook Bas deed het goed, is wat jonger dus deed er wat langer over. Tygo was de oudste en deed het ook snel. De anderen deden het ook niet verkeerd maar maakte wat meer foutjes dan Nordin, Bas en Tygo. Nu komt de het zware werk voor de jury. Wie zal de winnaar zijn? De winnaar was de jury het snel over eens, dat werd Nordin. Over de nummer 2 en 3 moest wat langer over vergaderd worden. De verschillen waren minimaal. De een deed dit niet goed maar de ander vergat dat. Uiteindelijk werd Bas tweede en Tygo werd op de derde plaats gezet. De doorslag gaf dat Bas een van de belangrijkste handelingen die je doet met een band verwisselen. De band zit na de nodige kilometers er mee gereden te hebben een beetje aan de velg geplakt. Door deze rondom los te maken en naar het midden van de velg te drukken krijgt de band ruimte en gaat veel makkelijker van de velg.
Opmerkingen zijn gesloten.
|
Archieven
Januari 2025
|