We waren met 7 man, ongeveer de helft deed dus wat anders. Met een rustig tempo net onder de 30 km richting de Kiltunnel. Kiltunnel uit en naar de Moerdijkbrug. Het fietspad op de brug Brabant is afgesloten, dus moet alles via het linkse fietspad. Wel opletten geblazen met tegenliggers dus. Johan had weer een paar mooie wegen en dijkjes in de route gemaakt achter de Zevenbergsehoek. Op een gegeven moment zij de G.P.S. linksaf. Dit was ongeveer op 22 km, maar helaas, het was een pad onverhard. (Ewoudsdam met?) Als je op Maps kijkt en je kijkt satelliet, inzoomen en je ziet dat het onverhard is. Door rechts te gaan kwamen we op de weg die door het dorp loopt en kwamen we bij de rotonde uit waar we dus van tegenovergestelde richting hadden moeten komen. Hierdoor hebben we de lus via Blauwe Sluis en Driehoefijzers gemist en misten zo een km of 8. Met 8 km minder waren we dus wat vroeger dan gepland bij de koffie.
Het was inmiddels wat warmer geworden maar er was wat meer wind gekomen dus het was nog steeds goed te doen. Via Noordhoek en Zwingelspaan op naar de Volkeraksluizen.
Het zou spannend worden of we voor 12 uur de brug zouden halen. Er lagen wel voor een kwartier scheepjes te wachten om eronderdoor te gaan, ruwe schatting een stuk of dertig. Klokslag 12 uur reden we langs het brugwachtershuisje. Even zwaaien naar de brugwachter en na ons gingen de lichten op rood en de slagbomen naar beneden. Op de brug voelde je wel dat de wind weer wat warmer was geworden, maar wat kan ons gebeuren we waren in de Hoeksche Waard. Met 8 km minder dan de bedoeling was waren we mooi op tijd terug. Ieder zijn ding. Na dit te lezen zullen er zijn die spijt hebben dat ze er niet bij waren en anderen hebben hun ding gedaan en zullen ook tevreden zijn gaan we vanuit. Volgende week via de Heinenoordtunnel naar Vierpolders en over het pondje Nieuw-Beijerland terug, 85 km. Flip Opmerkingen zijn gesloten.
|
Archieven
Januari 2024
|